17 maj 2012

Topp(en)shopping


Igår tyckte jag det var dags att äntligen besöka Cubus. De har haft öppet i flera (?) månader redan. Jag var lite besviken på utbudet, hade hoppats på lite mer. Provade några toppar, men de var en besvikelse. Eller framförallt var jag en besvikelse. De satt som korvskinn och jag såg ut som en michelingumma. Dessutom var de så tunna så bh:n syntes igenom.

En av dem var i alla fall bra, den köpte jag. En storlek mindre än korvskinnen konstigt nog. Den mönstrade. På Kappahl fick jag fylla på toppförrådet ytterligare. Det som inte syns på bilden är att en är mera blå (underst) och den andra är grönturkos. Såg på hemsidorna att de inte heller lyckats få nån färgskillnad. Men det är ganska stor skillnad. De är båda ribbade. Den röda (inte klarröd, men kommer inte på nån bra förgbenämning, korall?) råkade vara på rea sånt är kul. Den rosa har en liten knapplist och rynkor fram. Inser att den är samma färg som löparvästen längre ner. :)

Hos H&M köpte jag ett par solglasögon. Jag var tvungen att gå till herravdelningen för att hitta såna jag ville ha. Hoppas jag kan använda dem också. Har de sista åren blivit mer och mer beroende av mina glasögon med styrka.

Igår var en strålande solig dag, så det passade bra med linnen och solglasögon. Idag är det mulet och regnigt, fast ändå ganska varmt. Hoppas på mer sol i helgen, jag blir så pigg och glad då.

Inga kommentarer: