10 september 2011

Fotoprojekt, dag 10



Detta gör mig glad
Eld! Jag älskar tända ljus och jag älskar vår brasa. Dessa flaskor har jag plockat fram igen lagom till höstmörkret. Ur rödvinsflaskan längst till höger drack mr K och jag på vår allra första träff. De andra två har vi också tömt tillsammans.

Jag är också glad över vår öppna spis, men jag var inte så energisk att jag tände en brasa bara för att fota den till min blogg. En spis utan brasa finns i alla fall här.

Nu har jag suttit en stund i mysigt ljussken vid köksbordet. Onekligen bättre än att säcka ihop i soffan, men nu lockar tv:n. Först "Tack för musiken" med Annika Norlin och sen Mia Skäringers föreställning "Dyngkåt och hur helig som helst" från Cirkus i Stockholm. Jag trodde att jag bloggat om hennes bok med samma namn, men hittar det inte. Man kan läsa om den här. En rolig och sann bok som borde läsas av alla kvinnor. Hoppas dagens föreställning ger lika mycket.

Inga kommentarer: