19 september 2011

Soft gym



Hade en riktigt skön gymträning idag. Även om den började med brandalarm redan ute på gården. Inte inne på gymmet, men i samma byggnad. Synd bara att jag var på wc när brandmännen kom in för att kolla omklädningsrummet- för säkerhets skull... :)

Jag var ganska dålig i magen i helgen, så jag tog det lugnt. Jag sprang inte, utan valde att cykla på en specialcykel där man sitter och trampar framåt liksom. Jag tänkte att det skulle böka om i min mage lagom mycket och det gjorde det! Jag läste nyligen i en bok att det kan vara direkt ohälsosamt att träna för "stressigt", egentligen mår man bäst av lugn träning som yoga och pilates. Nu fanns inte den möjligheten då jag var där, så jag försökte softa ner min styrketräning istället. Jag lyssnade först på Underbara Claras sommarprogram och sedan enbart musik ur min "softish"-mapp. Tänkte på att ta det lugnt och inte stressa. En av låtarna var den som finns här ovanför. Lämpligt med hösttema.

Jag avslutade med 20 minuter stretch i den uppvärmda salen. Skönt, skönt! Sen kände jag mig riktigt lycklig när jag kom ut på gården och möttes av sval luft och duggregn. Det gjorde inte ett dugg...

Inga kommentarer: