4 september 2011

Fotoprojekt dag 4


En genväg. Inget foto utan en skärmdump.Jag vet inte om kan kalla det hobby precis, men ett sätt att förena två av mina intressen: ord och bild (foto). Några resultat kan ni se här. Picnik är ett bildredigeringsprogram som är väldigt enkelt att använda. Grundversionen (som jag klarat mig med hittills) är gratis. Man bara drar i spakar och ser vad som händer. :) Sen kan man alltid ångra sig. Det man sparar är sen alltid en ny fil, originalfotot går aldrig förlorat och det är bra!

Ett projekt i samma anda kom jag på idag. Jag ska göra en egen bok av mina favoritrecept. Tidigare skrev jag in recept för hand i en anteckningsbok. Den första blev full för länge sen, den andra är fylld till kanske en femtedel, men bladen har börjat lossna då den inte är sydd utan limmad. Nu för tiden har jag alla recept jag använder i datorn och måste leta efter dem och rafsa ner dem på en lapp varje gång. Kanske dags att sammanställa favoriterna. Fotoböcker gör jag hos ifolor. Hos dem har jag också "designat" julkort åt en vän, tackkort åt min gudson och kanske även valpropaganda senare i höst, har skissat och kandidaten var nöjd...

Inga kommentarer: