4 september 2011

Jag är igång! Igen...

Jag sa till en kompis häromdagen, att egentligen är det ju bra att man slöar till och kommer av sig mellan varven. För då blir man så glad och stolt då man är igång igen. Men egentligen skulle jag vilja att träningen var en vana, precis som att äta frukost och borsta tänderna. Jag menar, jag behöver ju faktiskt träna också.

Den sista veckan har sett bra ut, efter några veckor av total paus på grund av först sjuk fot och sedan ordentlig förkylning.
  • Söndag: Jogging + gång 5 km, ca 3 km jogg sammanlagt
  • Måndag: Gym, inklusive 20 min joggning på löpbandet utan paus, ca 3 km
  • Fredag: Gym, inklusive 21 min joggning på löpbandet utan paus (även 1 minut är framsteg!), drygt 3 km
  • Söndag: Yoga hemma, ca 1 timme, joggning 5 km, tid 31.34. Årets första femma, vi gick bara de första 200 metrarna. Mitt första löpmål var att klara hela 5 km, och på en tid under 31. Det klarade jag ju nästan! Har en hel månad på mig till Topploppet i Stockholm.
  • Däremellan minst en hundpromenad varje dag. 
Så härifrån bara framåt nu då! Det är ju inte så svårt...

Inga kommentarer: