10 september 2011

Lite kär i Morgan



Har just lyssnat klart på Morgan Allings bok "Kriget är slut". Det är han själv som läser. Det är en fasansfull och underbar bok. Man blir så ledsen över hur man kan behandla ett barn (och hans bror) så. Sen är det fantastiskt att se hur man kan överleva alla bedrövelser, vända dem till något positivt och sen vara en så glad och härlig människa idag. (Just nu i "Gäster med gester" i tv). Jag vet inte vad mer jag ska skriva, vill ju inte avslöja allt. Jag säger bara att ni måste läsa denna bok. Som synes är den inte dyr som pocket. Funderar på att köpa den som bok, även om jag lyssnat på den. Det här är en bok jag vill äga och kunna låna vidare.

Klipper två recensioner från adlibris, jag kunde inte ha sagt det bättre själv. :)


  • Sorglig och rolig 
    Biografier kan ibland bara bli för mycket eller vara trist torftiga, men jag älskar den här boken! Vilket lättsamt och skönt språk, vilket flyt, vilken humor. Jag skrattar mer än jag gråter för Morgan blandar tragik och komedi på ett suveränt sätt. Läs!
    av Camilla L, 2.9.2011
  • Tröst och hopp 
    Jag ingen vän av sjävutlämnande memoarer och gråtmilda berättelser om tragisk barndom. Men Morgan Alling har något viktigt att berätta! Något som görs med hjälp av hans egen högst privata barndomsupplevelse, men som är så otroligt allmänmänskigt och viktigt för oss alla. En tröst för den som känner igen sig och en möjlighet att förstå för den som inte känner sig hemma på samhällets skuggsida. 1000 tack för att du låter oss se, Morgan Alling. Språket, berättandet och värmen gör boken lättläst och inte ett dugg sentimental, och den skulle vara jättebra även om den vore helt uppdiktad.
    av Kajsa, 20.7.2011

Inga kommentarer: