23 september 2011

Steg för steg


Jag hakade på Folkhälsans kampanj Hälsostegen och fick en stegmätare på köpet eftersom jag anmälde mig bland de 1000 första. :) Jag har haft några stegmätare genom åren, men det här var den absolut bästa. Antar att de här också utvecklas. När jag var ute på kvällspromenad räknade jag stegen och tittade på mätaren då och då och den stämde exakt. Den räknar också stegen inomhus, det har de gamla varit dåliga på.

Nu förstår jag också varför jag gick upp i vikt i somras- jag gick över 4000 steg, drygt 2 km på jobbet idag. Inomhus! Jag var på gymmet också och sprang i 10 + 10 minuter (två omgångar). Nu går jag inte så många steg till, men mätaren visar 12.786 (nästan samma som mätaren jag googlade fram). Det hinner nog slå om till 13.000 innan jag lägger mig.

Dagsmålet på 10.000 är alltså nått med råge. Men jag kommer knappast att vara lika aktiv alla dagar. Ska ändå göra mitt bästa för att nå de 10.000. Stegmätaren blev en ny "morot".

Inga kommentarer: