6 februari 2012

Favoritsaker

På Vasabladets inredningsblogg efterlystes för nån vecka sen en favoritsak i hemmet. Det har inte blivit av att göra nåt av det förrän nu. Men igår gick jag runt med kameran. Jag var till och med ambitiös och fotade med stativ för att slippa blixt i skymningsljuset.

Inte en sak, utan en blandad kompott, men mycket fokus på ljus och mys. Och vårlängtan i tulpanform.

Ljusstakar från Cult, present från en av min klasser.

En julklapp i år, kanske inte årets wow-klapp,
men kul att fota och fin där på väggen. 
Ljuslyktan fick jag av samma utmärkta klass som ovan. :)
Kistan där vi förvarar brännbart skräp kommer från Asko. 
Lampetterna är en premie från Party Lite. Jag fick dem för flera år sen,
men de kom sig inte upp på väggen förrän i det här huset.
Skylten fick jag av en god vän i somras.


Kvarlämnad (glömd?) julstjärna från Clas Ohlson.
Bordslampa med vanlig skärm också.
Tulpaner från matbutiken. Köpta av maken!

Och ännu en bukett på köksbordet. Två för en femma... :)
Dessutom gillar jag båda tapeterna samt golvet som syns på kistbilden.

Inga kommentarer: