5 februari 2012

Tre muggar på smällen


Mitt gym är troligen det enda i stan som bjuder på gratis kaffe. Detta sker ur en kaffeautomat och det finns kanske 10 sorter att välja bland. Muggarna är enklast möjliga vita pappermuggar, billigt och bra. Men vissa gånger tar jag två koppar- en espresso mitt i träningen som en uppiggande shot (lite som en snaps i kaffeform) och nåt sötare efteråt. Jag har tänkt att jag borde ha med mig en egen mugg för att vara miljövänlig, men det har inte blivit av. Det känns kanske lite överdrivet också eftersom det trots allt inte rör sig om mer än några muggar i veckan.

Idag såg jag dock en kvinna som tog priset. Hon tog två olika sorter i varsin mugg och hällde sen ihop dem och kastade den ena muggen. Sen tog hon ytterligare en mugg och trädde den utanpå för att få mer stadga antar jag? Jag har alltid klarat av att dricka ur bara en, men jag kanske är ovanligt begåvad? ;)

Inga kommentarer: