13 februari 2012

Sockermatchen


I serien ännu-ett-hälsoprojekt hoppar jag på Sockermatch 2012. Jag läste om det på nätet och tyckte det lät sporrande. Sen tänkte jag att "Jag börjar inte idag för då är jag i underläge... och inte imorgon heller för då har vi efterrätt på festmiddagen på jobbet..."

Men tusan! Alla goda vanor börjar NU! Jag ska inte fuska utan istället se till att kämpa ikapp och förbi sockermonstret. I högerkanten står nu nesliga 0-1 i kampen Fru Tallund vs Sockermonstret. Idag åt jag både ett kex och en kakbit som min mammalediga kollega bjöd på när vi hade skiddag/utflykt med klassen. Helt onödigt. Dubbelt onödigt eftersom de innehöll vetemjöl som jag inte mår bra av.

Men nu är det bara att bita ihop och komma igen. Imorgon kommer jag att välja att förlora ännu en gång, efterrätten vill jag inte avstå. Men sen! Sen ska jag om och förbi så det bara sjunger om det. Målet är inte (det är redan för sent) att sockermonstret ska stå på 0, men att jag ska faktiskt välja och vilja äta sockret. För handen på hjärtat, det finns inget positivt med socker. Vissa saker kan vara goda, men inte oumbärliga.

Sockermatchen finns också på Twitter om nån vill hålla koll där.

Och behöver man ännu mer motivation kan man läsa den här förskräckliga listan.