3 februari 2012

Sol i kylan

Ingen vinter varar för evigt, ingen vår står över ett år.
Vi har haft kring -25 idag, hela veckan har det rört sig kring -20, minns inte exakt när och hur mycket. Men kallt, kallt. Hemma har vissa vattenrör frusit och vi blåser värme för att få det att tina.

När jag körde från jobbet var det strålande sol och det piggar ju alltid upp. Sen mellanlandade jag hos mina föräldrar där jag bara skulle packa ihop mina saker från studielägret och köra vidare. Men väl där anföll fredagströttheten och jag vilade en stund på soffan, läste lite (nöjesläsning!) och sov några skvättar. Jag missade  alltså solen. När jag väl närmade mig hembyn körde jag vidare och checkade in på gymmet istället. En bra anledning att träna är att man får duscha efteråt, bra när hemmaduscharna är frusna...

Jag sprang lite på löpbandet, först 10 minuter i vanligt tempo, sen 5 minuter med intervaller och det visade sig vara jättekul. Jag varvade 30 sek + 30 sek med omväxlande 6,5-7,5 km/h, rask gång eller småjogg med 10-11,5 km/h. Vanligen brukar jag springa med maxfart på 9, eller möjligen möjligen 10. Men nu var det lätt då det ändå var så kort tid. Jag tränade i några maskiner och sprang sen 5 minuter intervaller igen. Nu toppade jag på 13,5 km/h. The fast and the furious- that's me! :)

Efter träningen lade jag mig i cancerlådan. Tänkte att det kunde vara bra både för uppvärmning och mot mina eksem som dyker upp lite nu och då. Bilden är pimpad i Piknic som tyvärr kommer att läggas ner/organiseras om från och med maj. Det för ändå det goda med sig att allt som hittills har kostat nu är gratis. Texten knyckte jag från Kamomilla, eftersom den inte är hennes egen tillät jag mig att göra det utan att fråga. Klicka gärna på bilden, hennes bild är fin!

2 kommentarer:

Helena i Ljungsbro sa...

Du är så hurtig!!!!

Fru Tallund sa...

Det är ålderdomen som anfaller. Det går inte att sitta stilla längre utan att det märks på både det ena och andra sättet... :-/