15 april 2011

Hotellrummet

Ifall nån undrar så ser hotellrummet i princip ut som på bilden längre ner, bara en halv storlek mindre. Men alldeles tillräckligt för me, myself and my computer. Lika gräsligt gult är det. Fulare än på bilden faktiskt. Jag förstår inte hur de tänkte då de valde sängtäcket: "Ja, randigt i senapsgult och mörkgrönt, det blir fint. Och sen bryter vi av med smalrandiga prydnadskuddar med inslag av turkos...."

Men, jag ska ju mest sova här. Lite svalt är det, men jag har möjlighet att höja (tror jag), har bara inte vågat höja för mycket i gången och riskera bastu.

Var just nere i resaturangen och avnjöt Smakbitar från franska landsbygden. Gravad lax, skaldjur i smaksatt majonnäs, oxrillette, anklevermousse, tomatkompott, niceoliver, kapris och provencalskt örtbröd. Till det ett glas rosévin, som rekommenderades till. Inte särskilt dyrt och alldeles lagom för mig som ännu var lite mätt efter lunchen.

Nu ska jag bara slappa och läsa en bok. Kanske ställa mig klar till natten så är det bara att somna sen, det var väckning 05.15 i morse.

Inga kommentarer: