19 april 2011

Utlottning av påskekrim


Jag hade det på känn och när jag packat ur väskan och skulle ställa de nya böckerna i hyllan var det ett faktum- jag hade redan Liza Marklunds "Livstid". Har dock inte läst den ännu, därför var det svårt att veta.

Nåja, den var ju inte så dyr. Dessutom är den påskigt gul och norrmännen har ju som tradition att läsa påskekrim. Därför passar jag på att tävla bort den.

Med tanke på hur bra jag varit på att posta och dela ut tidigare vinster kan jag inte lova att vinnaren hinner läsa boken denna påsk, men det kommer ju fler ;) Och för all del andra tillfällen att läsa.

Förra gången var det lotteri med slumpmässig dragning. Nu får ni anstränga er lite mera. Skriv en motivering till varför just du borde få boken.

Och jag lovar, jag ska ta mig i kragen med de förra vinsterna också!!!

ps De två andra böckerna jag köpte var däremot verkliga fynd, jag såg dem i pocketform på finska på tågstationen, de kostade minst dubbelt så mycket som mina inbundan, yey! :)

6 kommentarer:

maria sa...

jag läser (oftast) på sommaren helt sjukt mycket böcker, finns det något skönare än att slappa på balkongen, på stranden eller i parken med en god bok?! nånej. men jag är lite stuck i romcom-böckerna, har haft lite svårt för att köpa kriminal/skräck/fiktion-böcker... vet inte var problemet ligger. kanske det fakto att man med såna böcker mera måste koncentrera sig på vad det är man läser, för att hänga med och kanske lyckas lösa fallet själv?! samma gäller för filmer, jag väljer oftast en easytowatch-romcom framom annat :)
så kanske om jag sku vinna den här boken skulle jag klara av att ta steget över to the dark side ;)

Fru Tallund sa...

Ojdå, och många tycker det är så lätt att läsa deckare för det flyter bara på... Marklunds brukar i alla fall inte vara svåra ;)

Ann-Sofi sa...

Jag är redan lycklig ägare till denna bok - och kan varmt rekommendera den. Så lycka till i tävlingen ni andra! Och vi måste ta en träff på ett gym nära dig så jag kan kvittera ut mitt förra pris (men ta absolut ingen stress, för den som väntar på något gott...)

Fru Tallund sa...

Låter bra Ann-Sofi. Ska se till att läsa den snart. Och vi kan absolut träffas på gymmet, jag borde få en anledning att ta mig dit, det är alldeles för länge sen nu igen. Fast nu finns ju torra vägar att springa på också.

linda17v@hotmail.com sa...

det känns nästan lite spooky det här. Min plan när jag satte mej här framför datorn var nämligen att kolla på lite böcker på adlibris. Av nån konstig anledning hamnade jag på någon blogg och klickade mej vidare. Och vidare... Plötsligt hamnade jag här. Och jag gillar Liza Marklunds böcker. Och jag behöver en bok att läsa när jag kryper upp i soffhörnet på villan eller i bästa fall kastar mej på terassen. Så nu ska vi se om det blir du eller adlibris som får sköta leveransen ;) Ha en skön vår hur som helst!!

Fru Tallund sa...

Va kul att du kom hit, Linda, men tyvärr är tävlingen redan avslutad. Hoppas du hittar nåt bra ändå!

Och håll utkik, jag kanske köper en dublett igen eller rensar i hyllorna... :)