25 april 2011

Sköna Söndag, på måndag



Påsktupp (CM) med pastelliga (?) M&M-karameller.

Fast egentligen har det varit Sköna Söndag i fyra och en halv dag. Jag har fått umgås med familjen (den stora med föräldrar, syskon och syskonbarn) ända sen i torsdags kväll. God mat på flera olika ställen, men med samma härliga gäng. Några barnbyten hann vi också med. :)

Idag har vi "bara" varit hemma, men hunnit med en hel del. Vi har tvättat flera lass tvätt, inget ovanligt, men idag fick allt torka ute för första gången. Det har nog varit väder för det förr, men för blåsigt. Vi har oljat utemöblerna och det gick fortare och lättare än vi hade trott. Medan vi ändå hade nerblötta trasor skruvade vi ihop mitt nya skrivbord i massiv ek och oljade in det också.

Sen har vi hunnit sitta/ligga ute och läsa också. Det var skönt. Jag håller just nu på med "Fyrvaktaren" av Camilla Läckberg. Vi åt lunchen ute också och drack kaffet ute. Det är bara april ännu, men jag har solsvedd näsa och urringning.

Det var också hög tid för motion efter allt ätande. Vi började dagen med en promenad med Selma. Sex kilometer blev det och vi fick ta av oss de jackor vi inte hade vågat lämna hemma. Nu ikväll blev det ny hundpromenad knappt 2 km, jag gick med stavar och hade viktband (2 x 500 g) runt fötterna. Sen lämnade vi hunden hemma och gav oss iväg igen. Jag gick en ny stavpromenad, nu med vikterna kring handlederna. Det kändes bra för mina spända axlar, men jag vågade inte gå för långt för att trötta ut ovana muskler. Drygt 3 km blev det. K sprang sin 5 km:s runda. Skönt att röra på sig.

Nu blir det snart bastu och sen är den långa härliga påskhelgen slut. Det känns som om vi haft påsklov en vecka, inte fyra dar. :) Kring 20 grader varmt hade vi idag. Nästan sommar!

Inga kommentarer: