16 april 2011

Hypnotisk symbol på livstid


I förrgår chattade jag med vännen A som också befann sig i huvudstaden. Hon hade inte hunnit shoppa nåt, men skrev att hon brukar alltid försöka hinna med Akademen (Akademiska bokhandeln). Jag skrev att dit borde jag inte gå eftersom jag redan har för många olästa böcker hemma.

Men dit gick jag ändå och hittade några bord med urbilliga böcker. Jag vet inte om det var kvarglömd rea eller om det var nåt utrensat inventeringslager (det fanns postitlappar med siffror överallt), men det var i alla fall billigare än rea.

Jag fick med mig den omtalade Hypnotisören som jag faktiskt inte läst ännu för 4 euro, en gammal Liza Marklund för 2 euro och Dan Browns bok på engelska för 6 euro. Alla inbundna. Liza har fått en del kritik för sina böcker, men jag tycker de är om inte lysande så helt okej. Och eftersom jag redan läst många av hennes tidigare kan det var kul att läsa den här.

Av Browns böcker har jag lyssnat på tre (Da Vinci-koden, Änglar och demoner och Gåtornas palats) i ypperlig uppläsning av Johan Rabaeus. Nu ska få en liten utmaning i att läsa den här boken på engelska. Det är åratal sen jag läste nåt på engelska så det är på tiden!

Sen köpte jag en fågelbok med medföljande skiva med kvitter, mest för att ha i skolan, men också för eget bruk. Samt billiga, men bra böcker åt barnen och en tidning (som bara finns här) åt stora E.

Mycket nöjd med mina köp, trots att jag inte skulle... :)

Inga kommentarer: