14 april 2011

När Finland är större än Sverige



Av förekommen anledning har jag blivit mer insatt i hockey de senaste åren. Och ofta ser jag mer än jag tycker att jag skulle behöva. För några minuter sedan avgjordes svenska Elitserien, med Färjestad som nya mästare.

Men ack, vilken fisig liten buckla de fick! Jag var tvungen att leta upp en bild på motsvarande finska pokal. Här är det fjolårets vinnare TPS som höjer sin pokal.
Svenska motsvarigheten liknar ju en stulen nattvardskalk ;)

Ibland är Finland faktiskt större än Sverige, till och med i hockey!

3 kommentarer:

maria sa...

t.o.m. bucklan som ges i mestis (motsvarande allsvenskan) är större än elitseriepokalen :D
den ser ut så här: http://suomenkuvalehti.fi/s/mediagallery/2009/3/23/131069/wj232248u.jpg

Fru Tallund sa...

Så är det! Och den har Sportis! :)

maria sa...

precis! *stolt vasabo*