7 september 2012

Billigt problem

Jag hann bara lyssna på min mp3-spelare i några minuter i morse innan den började låta konstigt. Den lät ungefär som när bandet i en gammal kassett drogs ut och trasslade in sig i spelaren. Att lyssna på sommarprat gick inte alls. Försökte lyssna på en ljudbok och den lät mer normal, men var hackig. Jag testade med en låt och trodde först att den var helt okej, men så märkte jag att en del av ljudbilden saknades.

Jag funderade på nån typ av (data)virus eller att minnet var för fullt så att den inte riktigt orkade. Men det sista lät ologiskt eftersom jag hade haft samma filer i den länge. När jag kom hem tog jag ändå bort de spår jag lyssnat klart på.

Sen testade vi med nya hörlurar och voilá, problemet var löst. Hur det kan komma sig att det blev så många olika slags ljudproblem förstår jag inte. Det är kanske nåt med olika frekvenser? Men hur som helst är det skönt att det var så lättlöst. Har börjat tröttna på att en massa utrustning bara går sönder och måste förnyas ideligen eftersom ingenting längre går att reparera.

Liite synd är det ju att hörlurarna ändå var ganska nya och att de var väldigt praktiska då jag sprang eftersom de hölls bra i öronen, men annars har de krokiga lurarna mest varit ett irritationsmoment.

Inga kommentarer: