22 september 2012

Kungen av all träning!

Bildkälla
Jag har gjort det igen, tränat kettlebell, och det är ju så roligt! Det är också skitjobbigt, med svett, stön och stånkanden. Det är också lite farligt. Visserligen har jag inte så stort klot som mannen på bilden, men det känns ändå lite hotande med 8 kg kompakt järn som hindras från att träffa mitt ansikte bara med hjälp av mina armmuskler. För jag gjorde övningen på bilden (den föreställer bara 1 av 12 steg). Jag gjorde den en gång per hand och var inte säker på att jag skulle överleva ens ;) Sen var jag tvungen att visa den en gång till åt mannen som kom in från hundpromenaden. :)

Jag deppade inte över att jag inte kunde eller orkade allt. Jag orkade ändå mycket. Och tänk ändå vilken seger det kommer att vara sen när jag kan! Och när jag tycker att 8 kg är för mesigt och köper en större. För det är inte omöjligt. Det krävs bara att jag orkar kämpa lite. Och det är dags nu. Varje gång jag har tränat med kettlebell har jag varit salig efteråt, så varför ska jag då göra det så sällan som jag hittills gjort. En gång i veckan ska det bli, basta! Träningen lär dessutom bränna 1200 kalorier/timme, men jag antar att det är de mer explosiva rörelserna. På sidan där bilden är lånad står det om "Higher intensity, superior results, short amount of time."

Sen som bonus, eller vardagslyx, fick jag inviga nytt schampoo och balsam med underbar doft. Och dessutom en ganska ny peeling med doften Citrus Garden. Alltid mysigt med goda dofter eftersom man känner dem bättre.

2 kommentarer:

maria sa...

Heja du!

maria sa...

sv. kanske du får låna av döttrarna nångång :)