14 september 2012

Piller och konstigheter


Jag har börjat få spam i kommentarfältet i min blogg. Eller nej, där kommer de inte. Av nån konstig anledning  rensas de bort, men de kommer till min mail. Ett urgammalt inlägg med rubriken "No comments" har dragit till sig spam regelbundet men ganska glest. Nu har det vällt in- eller tja det har kommit kanske 20-30 spam på "On the move". Tydligen drar korta engelska rubriker.

Jag funderade på att lägga till ordverifiering, men samtidigt syns ju inte kommentarerna. Eller ser ni andra dem??? Ordverifieringen är dessutom jättejobbig. Sådär så att man får gissa tre gånger och ändå blir det inte rätt.

Får väl fortsätta som tidigare och hoppas att kommentarförsöken inte förstör nåt i bloggen?!?

Mest är det reklam för olika piller, därav rubriken och bilden, men också helt oförståeligt dravel.

2 kommentarer:

maria sa...

nej, snälla, inga ordverifiering - ogillar till tusen!!!

Fru Tallund sa...

Känns ju inte motiverat heller då de inte kommer in ändå. Har haft ordverifiering förr, men då såg man ändå vad det var för ord. Den som kom då jag snabbtestade var helt omöjlig.

Men det är liiite jobbigt då man har mailboxen full, men det går ju snabbt att klicka bort alla på en gång.