8 september 2012

Väderrik dag!

På morgonen vaknade vi upp till en dag med strålande solsken. Jag läste en statusuppdatering på Facebook av en kompis 70 km norrut som klagade på ösregn. Jag tog två foton med mobilen och sen gick vi ut på morgon- (förmiddags-) promenad med hunden.



Under promenaden hann det bli mera mulet. Jag hade ändå bestämt mig för att försöka beskära fruktträden. Jag började på och nästan genast började det regna. Bara lätt, men ihållande. Jag var fort ganska våt. Funderade på att byta till regnrock, men då slutade det. Vad jag inte tänkte på var att träden var våta fortfarande så jag blev själv blötare och blötare. Jag var ändå så långt kommen så jag fortsatte.

Sen gick vi in, duschade snabbt och lagade en snabb lunch. Medan vi åt började det ösregna. Ganska fort övergick det till hagel. Det är knappt så jag har sett hagel förr, men nu kom det rejält. Jag fotade och sen åkte vi iväg på kalas.








När vi kom hem fyra timmar senare låg högarna vid stuprännorna kvar!

2 kommentarer:

Ninette sa...

Nämen jösses vilket väder!

Fru Tallund sa...

Jag har knappt sett hagel förr, men det här var minsann mer än jag föreställt mig!