26 september 2012

Fullt ös!

Det är mycket nu så jag tar det i punktform, bara som en dagbok för mig själv.

Detta har hänt:

  • I fredags hämtade jag ut en ny kamera från Anttila. Slog till på ett förhållandevis billigt paket med två objektiv. Nikon D3100 18-55 och 55-200. Jag slog ju sönder originalobjektivet till min D40 för flera år sen och har sen dess haft ett tungt och klumpigt zoomobjektiv som inte alls kan ta närbilder och kräver mycket ljus. Den nya kameran kan dessutom filma, det kommer jag att ha glädje av på resor.


  • Idag sålde jag en min gamla kamera till yngre bonusdottern. Ett riktigt bra pris för henne, men ändå en slant till mig som gjorde min nya kamera lite billigare.
  • I måndags hade vi tuff MOVE-träning. Ett helt nytt ord för mig: löpcirkel. Vi gjorde styrkeövningar i mitten av salen i en cirkel, men alla gjorde samma sak samtidigt. Först var det armhävningar, sen bålrotation med boll, utfall, rygglyft, fällkniven (magövning) och sneda situps. Kanske inte i den ordningen. Vi tog 30 sekunder styrkepass sen direkt upp och springa 2 eller 4 varv runt gympasalen, 30-60 vila, nästa styrkepass, springa, vila osv. All löpning gjorde att pulsen hela tiden var hög och flåset igång. Tror det är nåt extra bra med det. Vi körde hela passet tre gånger, så det blev ca 45 varv löpning, inte så kort sträcka för att vara inomhus....
  • I helgen hade jag stenhårt skrivarbete och kom en bra bit på väg- började samtidigt känna mig stressad, tider TAR ju snart slut! På tisdagen (igår) stannade jag kvar på jobbet och skrev ända till kl 19. Därifrån åkte jag till bibban och lånade några böcker till. Körde hem och lastade ur bilen, tog med hunden och körde iväg bilen till service. Därifrån gick vi hem. Det var längre än jag kom ihåg så det tog över en timme fast jag gick raskt. Jag kom hem 21.30, drygt 14 timmar efter att jag åkte hemifrån.
  • Idag var det en nästan lika lång dag, men roligare. Först lång jobbdag, sen en liten omväg till ett annat bibliotek där Datero hade förevisning av en del datorspel och -program för undervisning. Intressant! Jag lånade två. Blir spännande att testa. Sen hann jag faktiskt hem och äta, läsa post och vila en stund. Efter det åkte jag via bilservicefirman och hämtade min bil, sen till Wasa Teater på en kurs som handlade om att använda drama då man behandlar mobbning i skolan. Mycket givande! Till slut handlade jag mat ända tills de stängde (eller de stängde redan då jag stod och plockade mjölk i kärran). Hyfsat lång dag det också! Nu ska jag se till att komma i säng före midnatt.
     
  • Jo förresten, jag besteg berg idag också! Eller okej, klängde och klättrade över ett helt fält med större och mindre sprängsten. En av dem vinkade omkull så pass mycket så att jag slog smalbenet i följande sten. Hann se mig själv avsvimmad med huvudet slaget mot en sten, men så illa gick det lyckligtvis inte. Men lite för spännande var det faktiskt just då och mina ben skakade av både muskelspänning och lite rädsla efteråt. Men all träning är bra, speciellt om man överlever. :)

Inga kommentarer: