8 april 2012

Årets första joggjubel


Jag gjorde det! För det första jag kom mig ut. För det andra jag sprang hela vägen. Jag sprang längre än jag hade trott, 4,72 km (noggranna mätredskap!) och det ligger ännu snö på marken. Den här sommaren ska jag springa längre än 5 km. Kanske jag vågar anmäla mig till milen i Stockholm i höst?

Om jag är så här glad och stolt efteråt, varför skulle jag inte unna mig att bli det igen och igen och igen? :) När jag dessutom mår bra av det också och inte bara blir glad.

Jag provade en snygg turkos löparjacka med knallrosa detaljer idag. Den hade den fördelen att den var dammodell och har insvängd midja och bredare över höfterna, precis som jag. Men jag tyckte inte den var värd pengarna, även om en glad färg piggar upp. Har en helt oanvänd ärtgrön löpartröja i lådan tills det blir varmare, den får duga.

Jag bloggade tydligen inte om min första löprunda i år, i början av sportlovet var vi på en nästan 5 km lång runda, men vi gick en del. Det är över en månad sen så jag är fortfarande helt förbluffad att det gick så bra som det gick. Men jag har ju lite mindre att släpa på just nu. Dessutom försökte jag prata mindre än jag brukar och koncentrera mig på andningen istället. :)

Inga kommentarer: