4 april 2012

Skön gymkväll


Jag har inte precis tagit ut mig under fastan, men det är inte meningen heller. Förmodligen skulle det inte ens gå. Men jag har promenerat dagligen (har ju hund så det kommer automatiskt). En gång körde jag det korta yogaprogrammet från filmen lite längre ner i bloggen och en gång ett lite längre med övningar från en yogabok. Men idag ville jag i alla fall testa hur det känns att gymma och göra lite tyngre saker. Jag var ju ändå i bra form jämfört med i början av fastan och det går ju alltid att avbryta om det inte känns bra.

Jag började med 10 minuter på en crosstrainer. Jag brukar tycka den är ganska tråkig, men efter några minuter kom jag på att jag kan ju köra intervaller på den också. Så det gjorde jag, en halv minut i lugnt tempo och en halv minut så fort jag orkade. Det kändes riktigt bra!

Efteråt jobbade jag med armar, axlar och rygg i fyra maskiner. Det känns lite futtigt med bara fyra maskiner, men jag kom på att jag göra ändå 3 x 12 repetitioner i varje så det blir ändå 144 lyft. Där kände jag av att jag var lite tröttare än vanligt. Jag fick också sänka vikterna lite. Men det gick helt okej och det var skönt att ta i lite. Sen hann jag inget mer för då började stretchklassen i värmesalen (ca 38-40 grader). Det var en skön halvtimme!

Jag är jätteglad att jag for, för det var riktigt skönt att få träna på riktigt igen. Imorgon stänger de tidigare och på fredag är det stängt så jag får vila igen. Eller göra nåt hemma. Eller göra joggningspremiär på bara vägar? Kanske sen på lördag när jag fått äta i två dar redan? :)

Inga kommentarer: