6 april 2012

Fastedag 7

Liknande kaka från nätet
Inget speciellt att säga om dagen förutom att jag var rejält trött på fastedryckerna, speciellt buljongerna. Tråk och blä och leda. För andra dagen serverades påskmiddag på jobbet, håhåjaja. Jag satt bara och tänkte "nästsista, nästsista..."

Nu ikväll var vi på besök hos goda vänner och de bjöd på världens godaste chokladkaka med vispgrädde. Jag har ätit den förr så jag vet. Fast jag visste att jag snart ska börja äta igen är det inte direkt rätt sak att börja med, så jag höll mig. Jag tänkte också på mina nya mantran: "Jag har ätit den förr" och/eller "Jag kommer att kunna äta den igen".

Lite senare på kvällen plockades det fram en skål av husfars egna marinerade oliver. De plockade i sig och min man som annars inte äter oliver plockade i sig den ena efter den andra. Till slut kunde jag inte hålla mig. Tänkte att en oliv kan väl inte göra så stor skada. Och den var jättegod. Jag tog faktiskt två till. Och dessutom en salt jordnöt. Skrev av receptet på oliverna och ska göra egna så fort jag får tillfälle.

Nu tänkte jag faktiskt gå och lägga mig så att jag tiden går snabbare till min första Måltid. :)

Det blev ingen tarmsköljning ikväll, eftersom vi kom hem så sent. Dessutom har jag fått känningar av hemorojder efter en vecka med "diarré" och försök att pressa ut så mycket som möjligt.... Nice nice, men det går över.

1 kommentar:

maria sa...

sv. jo, jag undrade faktiskt när påskhäxorna kommer. så jag vet att skruva lös ringklockan på dörren, så inte jewel blir stressad :D