2 april 2012

Fastedag 3 och 4

Testade en ny yogaställning idag: Skrattande babyn.
Överraskande skön för ryggen, samtidigt som den stretchar låren.

Dag 3 var fortfarande lite skakig. Inte så att jag var orkeslös, men ändå lite "slö". Idag var jag för första gången pigg och kände mig precis som vanligt. Arbetsdagen löpte på bra. Jag hade till och med svårt att få i mig hela soppan (2-3 dl buljong + 1 dl morotssaft och 1 dl surkålssaft) för jag blev för mätt. :)

På eftermiddagen kom dock tröttheten. Eller trött var jag inte, men lite dåsig i huvudet. Sen var jag till frissan och fick slappna av och bli ompysslad (och vågig i håret). När jag kom hem var jag igen pigg. Vi åt middag först och sen gick vi ut i blåsten på en promenad med hunden. Friskt och skönt, men den knappa halvtimmen räckte. Sen blev det en dryg halvtimme yoga. Skönt. Jag tog det väldigt lugnt, blev inte alls svettig, men det kändes ändå bra.

Avslutade med tarmsköljning och dusch (utan att blöta ner nya frisyren). Känns superskönt att vara "på bättre sidan". Fyra dagar har trots allt gått fort, nu är det bara tre dagar kvar. Dock är det tre dagar med arbete. Imorgon slutar jag först 16.30 och på onsdag blir det också en lite längre dag än vanligt. Men man lär ju ska bli bara piggare mot slutet och på fredag får jag fira med tuggmotstånd! :)

Inga kommentarer: