25 mars 2012

Because I'm worth it





Har bokat en resa åt mig själv. För att pusta ut efter avslutat läsår och ladda batterierna för att sen orka ta itu med skrivarbetet ordentligt under sommarlovet. Byta miljö sådär lagom, se nåt annat, strosa omkring, äta gott, sitta i park och på uteservering, läsa en bra bok, uppleva, iaktta, fota och lukta på havet.

Ska faktiskt resa ensam och bara ta dagen som den kommer, som under tiden i Stockholm. Min underbara man hakar nog på de flesta av mina infall och idéer då vi reser tillsammans, men det känns ändå på nåt sätt skönt att resa ensam (då det ändå inte passade honom) och få göra precis det JAG vill. Blir dubbelt skönt att komma hem sen.

Det blev lite strul med flyget just när jag skulle boka så resan blev en dag kortare, då kostade jag också på mig ett lite lite dyrare hotell, men nån lyx är det absolut inte fråga om. Det jag hade tänkt boka var det billigaste av dem där man får sova utan främlingar i rummet. ;)

Har med avsikt valt lite missvisande bilder, men kanske det är lätt att gissa ändå?

5 kommentarer:

maria sa...

men åååh vad skönt med en resa! när åker du? jag kommer definitivt åka iväg på semestern nånstans, bara jag får hundvakt. och ensam kan jag gott åka, men det blir bara så mycket dyrare då, med hotell alltså. tråkigt sånt. fast det är länge till det ännu, så nu lever jag på din resa istället en stund :D

Fru Tallund sa...

Jag åker i början av juni. Det blir bara tre hela dagar, men jag kom fram till att vi hann se mycket på bara tre dagar i London också. Dessutom är det kanske inte roligt att vara på resa ensam en hel vecka.

Utan att du skriver ut det, vet du vart jag ska? :)

Lille A sa...

Låter spännande o roligt! Har mina aningar av bild 3 kanske främst... o av tidigare inlägg (choko på bröd..?) Kan nog vara skönt att sova ensam utan främlingar, vännen H var på en riktig skräcksemester en gång så jag tror hon aldrig delar rum med en okänd igen. Får spara de nya spännande mötena till dagtid istället, när o hur länge man vill.

Fru Tallund sa...

A: Chokladen var rätt ledtråd, men den kombinationen kommer jag nog att undvika denna gång!

Lille A sa...

Yes! o choklad som e så gott, men int har jag nu direkt lust att lägga på bröd...
känner till två damer som kunde ha ett eller annat tips om ditt resmål.