6 mars 2012

Kanske inga kronjuveler

Om nu nån oroar sig för att förlovnings- och vigselringen saknas 
så är det bara vid fotoögonblicket, lättare att fota på vänster hand...

Vi hann göra en avstickare till Brick Lane Market innan vi åkte till fotbollsmatchen på söndagen. Tyvärr bara en snabb runda. Hade gärna tittat mera där, för det fanns ju allt möjligt roligt. Inte en souvernir i sikte och inte bara "vanliga saker" som i affärerna i stan.

Jag gick därifrån med en ring och ett klockhalsband. Tre respektive sex pund så jag blev inte ruinerad. Det som inte syns så bra på bilden är att rosen är nåt slags hopsnörpt metallnät. Jag köpte ringen mest för att jag tyckte idén var rolig med ett sammelsurium av allt möjligt.





På lördagen- i en souvernirshop faktiskt- hittade jag äntligen det enda jag hade letat efter, en berlock till mitt julklappsarmband. Redan då jag önskade mig det tänkte jag att jag ska köpa en ny berlock vid speciella tillfällen och hade redan London i tankarna. :) Lyckoklövern fick jag av Mannen i julas tillsammans med själva armbandet, passande eftersom han har gett mig lycka från dag 1.


Jag tvekade lite om jag skulle ta en silverfärgad buss eller en röd, men det blev en röd för det är ju så typiskt. Bussarna hade den bästa formen, de hade postlådor (i silver, ganska otydliga så), Big Ben, Tower Bridge och lite annat också.

Inga kommentarer: