31 mars 2012

Unpleasent mission accomplished!



Så var det äntligen gjort! Jag har sett behovet länge. Jag har provat igenom mina byxor, mest jeans och det var ingen rolig upplevelse. De är nu sorterade i tre högar. Fyra par är från den glada våren 2008 (då när jag vägde som minst som vuxen). Dem får jag upp på låren numera. Då jag provade det första paret var jag tvungen att kolla om dragkedjan satt fast halvvägs eller nåt, för jag trodde inte det var så illa. Sen finns det en mellanhög med jeans jag får på mig som inte går att knäppa och så den sista eländiga högen med jeans jag varit tvungen att köpa det sista året.

Jag tänker INTE föra de minsta jeansen till någon insamling. Jag ska i dem igen! Jag bantar inte med hjälp av fasta, men jag ser det som en nystart. Men de jeans som inte passar packar jag i påsar och lyfter upp i överskåpet. Det finns inget tråkigare än att dra på sig ett par byxor som är för små i morgonstressen. Innan sommaren ska jag knäppa byxorna i mellangruppen, visst? :)

Inga kommentarer: