12 mars 2012

Ingen ursäkt

(Vilket betyder att min träning var drygt 0,5 % av dagen....)

Okej, jag testade det där snabbprogrammet idag. Jag bytte inte ens om och blev knappt svettig. Ändå kändes det effektivt. Jag bytte lite ordning på det och tog x-hoppen före dipsen för att de är tyngst. Bättre med biceps efter triceps än tvärtom tänkte jag.

Det där med 10-9-8-7.... låter ganska lite, men sammanlagt blir det ju 55 repetitioner. Inte fy skam. Men det tog inte ens 10 minuter, 8.45 för att vara exakt. Men dipsen var minsann ingen barnlek. När jag var på åttan trodde jag redan att jag skulle få ge upp. Men eftersom antalet minskade för varje varv gick det ändå på nåt sätt. Visserligen var de inte så "bra" som man skulle önska. Men det var bara första gången och hey, 55 gånger är mycket!

Funderar på att själv skapa ett snabbprogram för rumpa och ben och kanske ett annat för mage. Tio minuter om dan med nånting måste man ju både hinna och orka en sån där dag när man inte kommer sig till gymmet eller gör nåt annat. Idag värmde jag faktiskt upp med 5 km promenad i den fina eftermiddagssolen. Skönt att få undan hundpromenaden medan solen skiner!

Och om nu nån undrar vad dips är för nåt (man lär sig så fina namn då man läser träningsbloggar) så är det såna här:


Insåg först då jag googlade bilder att man kanske borde ha bara hälarna i golvet, så har alla. Jag hade hela fotsulorna. Nåja, får testa det nästa gång.

Det är lätt att fuska när det blir tungt och fokusera mer på att få rumpan upp och ner än att få armarna att jobba. Det är armarna som ska böjas sen följer resten med så mycket de vill. Ser fram emot att bli starkare med regelbunden träning och känna att jag kan göra alla som man ska...

1 kommentar:

maria sa...

heja, heja! jag har alldeles för dålig självpli och ingen här hemma som sku se till att jag faktiskt gör nån träning varje dag. jewel är int till mycket hjälp, ser du ;)
sv. jo, absolut, vinst på ordinarie speltid imorgon tack!