16 mars 2012

Bra köpebröd



Jag testade ett nytt bröd idag. Har inte bakat på länge och det här var också "köpis". En slags limpa som smakade som vanligt bröd, gott med mycket frön (pumpa och solros), men innehåller bara 29 kolhydrater per 100 g, mot 40-70 gram för andra bröd. Dessutom innehåller det ganska mycket protein, mer än både kvark och grynost. När jag snabbgooglade såg jag att de kallade bröd med 10 g protein/100 g proteinrikt. Det här innehåller 22 gram. :)

Tidigare har jag testat ett annat bröd av samma märke. Det innehåller ännu färre kolhydrater (8,6!!) och mer protein (25 g). Båda bröden är de godaste jag smakat i kategorin "färre-kolhydrater" och jag kommer garanterat att köpa dem igen.

2 kommentarer:

maria sa...

det där köpte jag faktist i början av veckan, jag som annars inte köper bröd. eller bakar heller. förr var jag en brödoholic... men det där är faktiskt gott! och verkar vara nyttigt. måste testa det andra också nångång :)

Fru Tallund sa...

Om det är de små bitarna du har oprovade så är de ännu godare. :)