26 mars 2012

Sista måltiden...



Idag bestämde jag mig. NU ska jag trappa ner och så småningom börja fasta. Ska försöka göra det noggrannare än förra denna gång. Speciellt den svåra upptrappningen när man äntligen får börja äta igen. Senast på fredag ska jag börja med fastan så att jag får ta de första jobbiga dagarna på helgen.

Svårast blir det nog med kaffet. Egentligen är det ju hemskt att jag dricker ett sånt gift som gör en så beroende att redan att lämna bort en av dagsdoserna ger mig huvudvärk. Jag dricker inga enorma mängder, men alldeles tillräckligt. Två muggar (mellanstora) på morgonen och 1-2 senare på dan.

Nu är det alltså några dagar med frukt, grönsaker, juicer och te som gäller. Ska faktiskt koka en grönsakssoppa nu, som jag kan äta som lunch imorgon. Har inte hunnit deala med kökspersonalen, men kanske lika bra att jag fixar allt själv. De har nog med sitt...



Edit: Kändes riktigt fräscht att förbereda soppa och sallad tills imorgon. Packa ner gullriste och frukt. Det ska bli riktigt kul det här! Påminn mig om det fastedag 3... :)

Inga kommentarer: