14 mars 2012

Mestisvinnare igen!



Jag måste ju hylla stadens hjältar fast jag inte är lika inbitet fan som vissa andra jag känner. Men det är ju roligt att det går bra så är Mannen i mitt liv glad. Han har själv spelat i Vasa Sport som junior och tränar nu juniorer, bland annat sin son.

Efter utdragen (enligt mig) vår med många kvartsfinaler, semifinaler och finaler (flera av varje alltså) blir det nu ligakval (många matcher igen) mot Ilves från Tammerfors. Lite häftigt skulle det ju vara förstås om de tog sig till den högsta ligan i landet och vi skulle få hit de Stora Lagen på match. Och folk runtomkring mig skulle bli så glada. :)

De snyggaste matchfotona hittar man hos Maria. Jag antar att bilden ovan (som jag lånat med lov) är när spelarna tackar de ivrigaste fansen på "Apberget". Dock är den inte från dagens match, men jag räknar med att folk var minst lika glada idag. ;)

Inga kommentarer: