12 mars 2012

Träningslängtan



Det är lite komiskt hur mycket jag längtar efter att träna när jag inte har möjlighet eller när jag som nu är så sjuk så att det inte går. Men snart är jag på hugget igen, hoppas jag!

Jag har tjatat om mitt hantelpass som jag kör hemma då och då. Praktiskt att få upp flåset samtidigt som man tränar musklerna. HÄR hittade jag en ny länk med samma träningsprogram. De talar om mirkalet med cirkelträning.

I samband med den sidan fanns också en med sida med träningsprogram för kettlebell. Jag förstår inte riktigt vitsen med en kettlebell, men är ändå nyfiken på att testa. Men kanske det också funkar med hantlar om man håller i på annat sätt?

Hos Annika Sjöö läste jag tips på ännu en snabb hemmaträning:
10 till 1 Bicepscurl, Tricepsdips, Saxhopp

Man gör först 10 av varje, sen 9 9 9, 8 8 8, 7 7 7 osv. Om man vill kan man ta tid och försöka förbättra sitt resultat. Det skulle passa min tävlingsinstinkt...

Ska försöka bli av med den envisa förkylningen så jag får börja testa allt möjligt igen. Nu smälter ju snön för fullt också så att joggingvägarna blir torra.

Håhå, när jag ska försöka leva upp till den här ivern sen.... :)

Inga kommentarer: